Obwodnica piastowska Opola oficjalnie otwarta. Nowa droga ma 4 kilometry i łączy obwodnicę północną z węzłem na ul. Niemodlińskiej w Opolu
Budowa obwodnicy piastowskiej pochłonęła ostatecznie około 135 mln zł.
Pierwsza część trasy - od węzła na obwodnicy północnej do zjazdu z estakady nad rondem na ul. Wrocławskiej jest dwupasmowa. Za estakadą trasa zwęża się do drogi jednojezdniowej i taka już pozostaje do ul. Niemodlińskiej.
- Jednakże na tym drugim odcinku wykonano już prace przygotowawcze pod realizację drugiego pasa jezdni w przyszłości - zaznacza Ireneusz Kłysz, inżynier kontraktu na budowie obwodnicy piastowskiej.
Obwodnica ta ma klasę drogi głównej przyspieszonej (w skrócie GP). Wyższe kategorie mają tylko drogi ekspresowe (trasy S) oraz autostrady (trasy A). Obwodnicę piastowską zaprojektowano do poruszania się z prędkością do 70 km/h, choć możliwa jest też jazda z prędkością 90 km/h. Skąd więc ustalenie maksymalnej prędkości na obwodnicy piastowskiej na 60 km/h?
- Wynika to z dużej ilości łuków pionowych, czyli przewyższeń w terenie zabudowanym - mówi Ireneusz Kłysz.